Hledat

Sponzoři

Počítadlo

Štramberk

Minulá trasa prý byla pěkná, ale bahnitá. Tak to jsem zvědav na ohlasy na okruh příští…

Po cyklostezce dojedeme do Rybí, na začátku zahneme doleva a nastoupáme po louce s malebnými výhledy pod les. Do prudkého kopečka na Libhošťskou hůrku budeme muset kola vytlačit, ale odměnou nám bude pohodlný sjezd do Závišic. Zastavíme u pěkné vyhlídky a sjedeme do vsi až ke Kostelu sv. Cyrila a Metoděje, který byl postaven a vysvěcen v roce 1935. Kolem malého rybníčka vyšlapeme na Paseky a přes louky se vydáme do Štramberka k oční léčebně. Za ní odbočíme doleva a u Markétina pramene doprava a začneme stoupat na Bílou horu. V ostré pravotočivé zatáčce však pojedeme rovně a po modré turistické značce kolem Váňova kamene dolů do Kopřivnice. Na hlavní cestě odbočíme dvakrát doprava a vystoupáme na Kamenárku. Objedeme arboretum, odpočineme s výhledy na nádherný Štramberk a sjedeme k Trúbě. Další výhledy a odpočinek a další sjezd k farnímu kostelu sv. Jana Nepomuckého. Tento barokní farní chrám byl založen 16. května 1721 regensem P. Karlem Pfefferkornem s výzdobou malíře Jano Köhlera. Jednotnému interiéru vévodí v retabulu vzácné sousoší Kalvárie pocházející z poutního kostela Povýšení sv. Kříže na Kotouči a kaple Panny Marie Lurdské. Věž farního kostela byla přistavěna v l. 1907-8. Výzdoba kostela a mozaika Panny Marie na farní budově je dílem brněnského malíře Jano Köhlera z počátku 20. století, misijní kříž u kostela je z r. 1834. Občerstvíme se na náměstí a domů se dostaneme přes Rybí a pod Puntíkem nebo trailem kolem Rakovce. Pohádková trasa měří 30 km s převýšením 780 m.

Vyjíždíme ve čtvrtek dne 5.9.2019 v 16:30 od školy Educa.

plánovaná trasa

[Gallery not found]

Napište komentář

Musíte se přihlásit,aby bylo možné vkládat komentáře!